Ez a weboldal sütiket használ

We use cookies to personalise content and ads, provide community features and analyse our website traffic. We also share your website usage data with our social media, advertising and analytics partners, who may combine the data with other data you have provided to them or collected from other services you use.

Elengedhetetlen
Statisztikai és marketing

Ütközés az első tesztnapon 2015-02-20

A Willams tesztversenyzője és a Sauber újonca morbid karambolban volt érintett a második téli teszt első napján.
 
A zárt láncú kamerahálózat képein csak annyit lehetett látni, hogy mindkét autó a kavicságyban van, a Williamsnek hiányzik a bal első kereke, a Saubernek az egész hátulja megsérült: váltó, felfüggesztés, padlólemez. Wolff megszerezte a videót, amit a CCTV kamerái rögzítettek, este pedig az újságíróknak is bemutatta.

“Így mindenki képet kaphat az esetről”- mondta Wolff. A felvételen látszik, hogyan próbált meg elmenni Nasr belülről Wolff mellett. A brazil versenyző kicsit kívülre ment, hogy az ideális íven lehessen az 5-ös kanyarhoz. Ekkor ütközött a Sauber hátsó kereke a Williams bal elsőjével.

“Kezdetben sokkolt a dolog. Hirtelen nekiment az első kerekemnek és felemelkedett. Tényleg felemelkedett a levegőbe. Én végig tartottam az ívet. Nem számítottam rá, hogy olyan agresszíven mozduljon be, mint ahogy tette. Eltalálta a bal elsőmet az autó hátuljával. Egyből odamentem hozzá, és megkérdeztem, mi a fenét akart?”- idézte fel Wolff.

“Nem jutott szóhoz. Hogy őszinte legyek, én sem. Hülyeség volt. Világos volt, hogy én egyenesen haladok tovább, nem tudom, arra számított-e, hogy lehúzódok, vagy próbálta optimalizálni a kanyarbejáratot. Ha tudja, hogy ott vagyok, akkor egyszerűen bevehette volna a kanyart. Nem azért vagyok itt, hogy őt hibáztassam, megtörtént. Hülyeség volt és felesleges.”



Nasr a következőket mondta az esetről – meglehetősen eltérő állásponton volt. “Épp meg akartam kezdeni egy gyors kört. Már azt is láttam, ahogy kijön a boxból. A 4-es kanyarban közelebb kerültem hozzá. Kihúzódott, és azt gondoltam, helyet hagy nekem. Teljesen normális fékpontot vettem az 5-ös kanyarhoz, és amikor ráléptem a fékre, komoly ütést éreztem a hátsó tengelyen.”

“A 4-es kanyarban akadtunk össze, és láttam, hogy jobbra mozdul, így azt gondoltam, tudja, hogy közeledek. Majd úgy döntöttem, belülről fogok ráfékezni az 5-ös kanyarra, és egy nagy ütést éreztem a hátsó felfüggesztésnél”- mondta el még egyszer a körülményekről. “Megkérdeztem, látott-e engem, és azt mondta, ‘Nem, nem látta, hogy jövök’. Normális esetben a csapatok rendelkeznek adattal arra vonatkozóan, hol találhatóak az egyes autók. Gyakorolni kell az ilyesmit”- fejtette ki az újonc, aki végül 79 kört tett meg.

“Egy versenyhétvégén még több autó van kint a pályán. Nem tudom, hogy esetleg nem kapta meg a hírt vagy nem hallotta meg”- tette fel a kérdést.

Mindketten pályára tudtak menni az eset után, a Sauber szerelői remek munkát végeztek a C34-gyel. Nasr megtett pár kört rendszerellenőrzés céljából, majd arra kérték, álljon félre, mert problémát jeleznek az adatok. Wolffnak az olajnyomás miatt ért véget idő előtt a napja.

“Már délelőtt elvégeztem a fontos programot a hosszú etapokkal. Amikor a baleset után ismét kihajtottam a pályára, probléma lépett fel az olajnyomással. Ez a karambol nélkül is jelentkezett volna”- mondta a skót versenyző.

forrás: GP-live.hu