Ez a weboldal sütiket használ

We use cookies to personalise content and ads, provide community features and analyse our website traffic. We also share your website usage data with our social media, advertising and analytics partners, who may combine the data with other data you have provided to them or collected from other services you use.

Elengedhetetlen
Statisztikai és marketing

Ausztráliában még csak a célba érés lehet elvárás

A wokingi istállónak reálisnak kell lennie, több gondjuk is van a jelenlegi technikájukkal, ami miatt csúsznak az aerodinamikai fejlesztésekkel.
 
A McLaren számára a jerezi teszt nem szólt másról, minthogy szerezzenek némi információt a Honda új V6-os csomagjáról, ami az elmúlt hetekben több frissítést is kapott, és mint azt Ron Dennis megerősítette, Barcelonában már egy új motorral fognak tesztelni, ami jobb eredményeket érhet el.

Az MP4-30 közel 7 másodperccel volt lassabb a legjobb időkhöz képest, miközben az autóval nem tudtak sokat tesztelni, köszönhetően a visszatérő megbízhatósági kérdéseknek. A leggyorsabb kör Jenson Button nevéhez fűződött: 1:27.660. Ez 6,819 másodperccel maradt el Kimi Räikkönen és a Ferrari legjobbjától.

A négy nap alatt 2009 Forma-1 világbajnoka és Fernando Alonso csak 79 kört abszolváltak, ami rettentően kevés, tekintve azt, hogy a Red Bull például 166 kört futott, míg ugyanez a szám a Mercedesnél 516 volt.

Az egyetlen pozitívumot az jelentette, hogy a McLaren és a Honda mérnökei, ha lassan is, de képesek voltak kijavítani a hibákat, melyekből nem volt kevés. A technikusok megoldották az Abu Dhabiban tapasztalt elektronikai problémákat, de Jerezben újak jöttek elő, amik nagyon megnehezítették a tesztelést.



A McLaren a teszt ideje alatt aerodinamikai munkát is végzett, de a korlátozott kilométerszám miatt ez nem volt túl sikeres. A hivatalos tájékoztatás szerint azonban a szélcsatornában és a pályán szerzett adatok több ponton is megegyeznek, ami jó hírt jelent. A másik ilyen fontos tényező a hűtés, ami ugyancsak bizakodásra ad okot, hiszen ezen a területen is jó adatokkal szolgált az autó.

Matt Morris, a kasztniért felelős mérnök szerint azzal, hogy a hűtés jó adatokat mutatott, a csapat rendkívül megkönnyebbült, mivel, ha egy hibás konstrukcióról beszélnénk, akkor nagyon sok időt vesztettek volna el az új rendszer megtervezésével és annak megépítésével.

A wokingiak így rendkívül büszkék lehetnek a hátul rettentően karcsú autójukra, és az új oldaldobozokra, amiknek a használata nagy kockázattal is jártak. Igaz, Jerezben nem volt igazán meleg az időjárás, de az adatok azt mutatják, hogy ennél sokkal melegebb körülmények között is jól teljesíthet az MP4-30 hűtési rendszere.

A visszatérő megbízhatósági problémák azonban lassítják a McLaren aerodinamikai programját. Morris megerősítette, hogy éppen emiatt módosítottak a programjukon, és szerinte semmi értelme nincs annak, hogy újabb és újabb elemekkel álljanak elő, míg nem tudták tesztelni az alapcsomagot.

Morris szerint a jelenlegi helyzet ellenére reális lehet az, hogy az autóik az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon célba érjenek, de ehhez még nagyon sokat kell dolgozniuk a közelgő két barcelonai teszten.

“A terv az, hogy célba érjünk Ausztráliában és ezt abszolút reálisnak tartom.”

forrás: GP-live.hu