Ez a weboldal sütiket használ

We use cookies to personalise content and ads, provide community features and analyse our website traffic. We also share your website usage data with our social media, advertising and analytics partners, who may combine the data with other data you have provided to them or collected from other services you use.

Elengedhetetlen
Statisztikai és marketing

Lehet, jobb lenne korán átállni 2016-ra 2015-02-18

A Renault Sport F1 továbbra is le van maradva a Mercedeshez képest, de lehet, beérik annyival, hogy fejlődtek valamennyit, és inkább a következő évekre koncentrálnak. Cyril Abiteboul elmondta, nagyon taktikusan kell bánni a zsetonokkal.
 
A motorgyártók maguk dönthetnek a 32 zseton felhasználásáról, ami a motor 48 százalékát érinti. Február 28-ig közölni kell az FIA-vel, mennyit “lőttek el”, hogy az alapján ki tudják kalkulálni, mennyit használhat fel a Honda a szezon során – legalábbis a jelenlegi szabályok értelmében, mivel a McLaren és a Honda még nem adta fel, ennél többet akar. A Renault-nak az Ilmor segít a fejlesztésekben, ami nem csak az idei motort érinti.

“Adott a lehetőség, hogy ne csak a következő versenyekre és a következő szezonra gondoljunk, hanem a következő szezonokra”- mondta Abiteboul az Autosportnak.

“Igaz, még két év van hátra a kapcsolatunkból, mielőtt remélhetőleg megújítjuk azt, és maximalizálni kell a pénzünk értékét a rendelkezésre álló zsetonok alapján. A döntés során a stratégiát is szem előtt kell tartani, ami azt jelenti, hogy a 2015-ös fejlesztést is, amire a szezon közben kerül sor”- mondta a Renault Sport F1 ügyvezetője.



Ezek szerint már sikerült annyit fejlődni, hogy a többi zsetont megtartsák 2016-ra. “Nyugodtnak kell maradnunk. Hiszem – és remélem, nem tévedek -, sikerült elég nagy lépést tenni a teljesítmény terén, hogy átvegyük és óvatosan felvázoljuk az opciókat a szezonközi motorfejlesztés számára és helyen cselekedjünk – nemcsak 2015-re, hanem 2016-ra is”- bizakodott. “Vannak opcióink. Látnunk kell, hogyan játszunk a forrásokkal, fejleszteni kell-e az idei motort, vagy átmentsünk egy kicsit a jövő évi szabályokra.”

forrás: GP-live.hu
fotó: F1-fansite.com