Ez a weboldal sütiket használ

We use cookies to personalise content and ads, provide community features and analyse our website traffic. We also share your website usage data with our social media, advertising and analytics partners, who may combine the data with other data you have provided to them or collected from other services you use.

Elengedhetetlen
Statisztikai és marketing

Grosjean nyert Barcelonában 2015-02-23

A negyedi tesztnapon sok minden történt, miközben a McLaren spanyol versenyzőjét mentőhelikopterrel szállították kórházba. A nap leggyorsabb idejét Romain Grosjean autózta a Lotusszal szuper-lágyon, ám a Mercedes közepesen majdnem a britek előtt tudott végezni, nagyon erősnek tűnik a W06.
 
Végeredmény – Barcelona – 4. tesztnap
 
1. Romain Grosjean – 111 kör / 516 km Lotus 1.24.067s
2. Nico Rosberg – 131 kör / 610 km Mercedes 1.24.321s +0.254
3. Daniil Kvyat – 104 kör / 484 km Red Bull 1.24.941s +0.874
4. Felipe Nasr – 73 kör / 340 km Sauber 1.24.956s +0.889
5. Valtteri Bottas – 129 kör / 600 km Williams 1.25.345s +1.278
6. Carlos Sainz Jr – 89 kör / 410 km Toro Rosso 1.25.604s +1.537
7. Sebastian Vettel – 76 kör / 356 km Ferrari 1.26.312s +2.245
8. Nico Hulkenberg – 36 kör / 168 km Force India 1.26.591s +2.524
9. Fernando Alonso – 20 kör / 93 km McLaren 1.27.956s +3.889


Az előző tesztnaphoz képest melegebb és ideálisabb körülmények várták a mezőnyt a negyedik barcelonai tesztnapon. Az éjszaka nem esett az eső, így reggel száraz aszfaltcsíkon kezdhette meg a királykategória a napot.

Ennek ellenére a csapatok álmosan gurultak pályára és el kellett telnie 1-2 órának, mire aktívabb pilótákat láthattunk a katalán ringen. Szombaton Sebastian Vettel dobta el szinte azonnal a Ferrarit a hideg gumikon, addig most Nico Rosberg tette meg ugyanazt a Mercedesszel. A W06 nem szenvedett súlyos károkat és nem sokkal később a német pilóta folytatni tudta a munkáját.

A hivatalos ebédszünet előtt is meglengették a piros zászlót. Először úgy tűnt, hogy a McLaren-Honda csak félreállt a 4-es kanyarnál, de kiderült, hogy Fernando Alonso balesetet szenvedett, ami miatt az orvosi stábnak is oda kellett hajtania, akik 10 perc alatt szedték ki a gépből a versenyzőt. Sőt, nem sokkal később kórházba szállították egy mentőhelikopterrel. A hivatalos tájékoztatás szerint erre elővigyázatosságból volt szükség, mivel a G-erőt jelző rendszer piros fényt mutatott. A pletykák szerint a rendszer 15 G-erős becsapódást jelzett.

A protokoll szerint ilyenkor a versenyzőt automatikusan kórházba kell szállítani. Ez történt a spanyol világbajnokkal is.

A vizsgálatok pozitív eredménnyel szolgáltak és semmilyen sérülést nem mutattak ki. A CT ugyancsak pozitív képet mutatott. 2005 és 2006 bajnokát azonban megfigyelés céljából az éjszakára bent tartják a kórházban. A baleset körülményei nem ismertek, de az áramütést biztosan kizárhatjuk. Lehetséges, hogy Alonso egyszerűen rosszul lett a volán mögött. Ezt erősítheti megSebastian Vettel nyilatkozta is, aki közvetlen a McLaren mögött hajtott a baleset idején.



PIROS ZÁSZLÓK: Rosberg (kicsúszás), Alonso (baleset), Hülkenberg (motorprobléma), Sainz (baleset), Nasr (leállás)

Két órával a teszt vége előtt a McLaren megerősítette, hogy ma már nem gurul pályára, aminek Button örülhetett a legkevésbé. A brit eredetileg délután tesztelt volna az MP4-30-cal, miután tegnap egy inaktív napja volt az energia-visszanyerő rendszer problémája miatt. Ma azonban egy métert sem tehetett meg az autóval, mely összesen 20 kört teljesített. Összességében Jerezhez képest előrébb tudott lépni a csapat, de Barcelonában is rengeteg időt vesztettek, különösen az első, a harmadik és a negyedik napon.

A Ferrarinál jóval olajozottabban mentek a dolgok, de Vettel ezúttal nem keltett nagy feltűnést az SF15-T volánja mögött. Az olaszok már a nap elején elmondták, hogy nem a sebességre fognak koncentrálni. A legendás istálló nem lehet túlzottan elégedett a megtett kilométerekkel. Ezúttal a vártnál több időt töltöttek el a bokszban.

A rivális Mercedes Rosberg kicsúszását leszámítva produktív napot zárt. A németek elsősorban a stabilitásra koncentráltak. A mérnökök többször is frissítettek valamit a W06-on, ami sok beállítással kapcsolatos munkát jelentett számukra. Az már nem is jelent meglepetést, hogy ezúttal is 100 kör felett teljesítettek. Ez volt az első olyan nap, amikor a W06 megmutatott valamit az erejéből. Közepes keveréken Rosberg kicsivel több mint 0,2 másodperccel maradt el a Lotus idejétől, mely szuper-lágyon és egy időmérős szimuláció során futotta meg a nap legjobb körét. A Pirelli elmondása szerint a közepes keverék 1,5-2 másodperccel lassabb a szuper-lágynál. Természetesen továbbra sem ismerjük az üzemanyag-szinteket, de valószínűleg a Mercedes valóban ott van az élen.



Megtett kilométerek a 4. napon – motorgyártók

Mercedes 1894

Renault 893

Ferrari 693

Honda 93

Összesen a négy nap alatt

Mercedes 7006

Renault 3854

Ferrari 3086

Honda 577

A Red Bull hasonló napot fejezett be, mint tegnap. Ezúttal is megvolt a „bikáknak” a 100 kör, ami bizakodásra adhat okot a Renault egysége miatt, de még mindig sok dolguk van a csomaggal, hogy az RB11 ott legyen a bajnoki címért folytatott harcban.

A Williams a Mercedeshez hasonlóan odalépett a kilométereknek, és Valtteri Bottas több mint 120 alkalommal hajtott körbe a katalán versenypályán. A napot az 5. legjobb idővel fejezték be, de nem a sebességre koncentráltak.

Megtett körszámok a 4. napon – motorgyártók

Mercedes 407

Renault 192

Ferrari 149

Honda 20

Ezzel szemben a Sauber igen, mely egy nagyon nagy hajrát futott, hiszen a technikai gondjuk miatt sok órát vesztegeltek a bokszban, de végül Felipe Nasr-nak sikerült 70 kör fölé mennie. Igaz, az utolsó percek előtt megállt a C34.

Megtett kilométerek – csapatok

Mercedes 2076

RedBull 1945

ToroRosso 1908

Williams 1778

Lotus 1680

Ferrari 1605

A McLaren mellett a nap másik nagy vesztese a Force India volt, ami egy motorprobléma miatt csak 36 kört teljesített. Nicolas Hülkenberg nem volt boldog emiatt, de a csapat nagyon bizakodó az új autó miatt, noha azt csak a következő héten fogják tesztelni.

forrás: GP-live.hu