Ez a weboldal sütiket használ

We use cookies to personalise content and ads, provide community features and analyse our website traffic. We also share your website usage data with our social media, advertising and analytics partners, who may combine the data with other data you have provided to them or collected from other services you use.

Elengedhetetlen
Statisztikai és marketing

Drasztikus költségnövekedés várható

A Forma-1-ben újabb problémák lehetnek a költségekkel, hála egy jóváhagyott tervezetnek, ami 2017-től ismét jelentős mértékben megváltoztathatja a sportot.
 
A kategóriában évek óta arra törekednek az illetékesek, hogy csökkentsék a költségeket. Ezzel szemben szezonról szezonra egyre többe kerül az F1, és ez 2014-re egy olyan szintet ért el, ami a Caterham és a Marussia csődjét jelentette. Mindemellett más csapatok is bajba kerültek: Force India, Sauber…

A Stratégiai Munkacsoport az elmúlt héten zöld utat adott annak a tervezetnek, hogy megvizsgálják annak a lehetőségét, hogy 2017-től 1000 lóerő fölé menjenek a motorok, ami jelen állás szerint legalább plusz 200 lóerőt jelentene.

A V6-os generációban nagy a potenciál, melyek akár 1600 lóerő fölött is képesek lennének leadni, de ez több okból sem lehetséges. A plusz 200 lóerő azonban elérhető az üzemanyag-áramlás sebességének és a fogyasztás növelésével.

A Renault azonban aggasztja a kérdés, amiről Cyril Abiteboul ügyvezető igazgató beszélt a brit Autosport kérdésére. A francia gyártó szakembere szerint ennek a változtatásnak komoly pénzügyi hátulütői lehetnek.

„Személy szerint imádnám, ha mindez megvalósulna, de látni akarom, hogy ki fogja ezt megfizetni. A kis csapatok és a független istállók nem hajlandóak megfizetni az új motor árát. Ezzel szemben pedig plusz 200 lóerő leadásáról hallok, vagy valami hasonlóról.”



„Szeretném, ha a jelenlegi autók és versenyzők egy 1000 lóerős Forma-1-ben vennének részt, de nincs könnyű út a megvalósítás felé és olcsó módja sem a jelenlegi szabályozás mellett.”

A Renault szerint mindfajta változtatás drasztikusan hathat a költségekre, kezdve az akkumulátorok és az elektromos motorok átméretezésével, miközben az egész erőforrást újra kellene tervezniük.

A csapatok folytatják az ezzel kapcsolatos megbeszéléseket, és még ebben a hónapban jóváhagyhatják a 2017-től érvénybe lépő új motorszabályokat. Ez a február 18-án lehet esedékes a következő bizottsági ülésen.

forrás: GP-live.hu