Az elmúlt héten Barcelonában ismét sokat állt a McLaren-Honda, ami javarészt az energia-visszanyerő rendszer komponensének (ERS) volt köszönhető. Emiatt Jenson Button különösen keveset tudott kint lenni a pályán, míg Fernando Alonso noha többet tesztelhetett a megbízhatatlan autóval, vasárnap megsérült, ami újabb problémákat eredményezett.
A Honda a Milton Keynes-i bázisán egy újratervezett alkatrésszel állt elő a harmadik napon, de ez a megoldás is megbukott, ami miatt 2009 Forma-1 világbajnoka ismét csak kevés időt tudott kint lenni a pályán.
A brit Autosport beszámolója szerint ezt követően a McLaren egy régi energia-visszanyerő egységet rakott bele az autójába, amivel Alonso az utolsó napon relatíve sok kört tehetett volna meg, de a spanyol balesetet szenvedett az ebédszünet előtt, és a csapat többet már nem hajtott ki a pályára.
Az ilyen technikai gondokra nem létezik gyors megoldás, köszönhetően az erőforrások összetételének és annak, hogy ez még mindig csak az első éve lesz a Hondának az új V6-os hibridmotorok korszakában.
A McLaren most a saját belső szakértelmével oldaná meg a helyzetet, miután korábban egy saját KERS-rendszerrel versenyeztek, amit még 2009-ben vezettek be a Forma-1-ben. Rövid távon ez megoldást jelenthet, ami időt adhat a Hondának a probléma megfelelő kezelésére, megoldására.
A brit Autosport jelentése szerint a Honda egysége az utolsó szezon előtti tesztre visszakerül az MP4-30-ba, de az a McLaren frissítését is tartalmazni fogja korábbról. A teszt csütörtök és vasárnap között kerül megrendezésre.