A téli teszteken mindig is nehéz megmondani, hogy mi lehet a valós erősorrend. Egy biztos, a Ferrari látványosan kezdte meg a jerezi teszteket, és még a riválisokat is elgondolkoztatta az, amit a dél-spanyolországi helyszínen láttak az SF15-T-től.
A brit Autosport által felállított sebességmérő berendezés azonban azt mutatta, hogy a Mercedes még mindig jelentős mozgástérrel rendelkezik a többiekhez képest. A célegyenes végén Jerezben a sebességmérő rendszer szerint az első három autót Mercedes motor hajtotta.
Felipe Massa (Williams) és Nico Rosberg (Mercedes) 307,6 km/órával repesztettel a teszten, míg ugyanez Pastor Maldonadónál (Lotus) 306.8 km/óra volt a harmadik helyen.
A németek legközelebbi kihívója a Renault erőforrással felszerelt Toro Rosso volt Max Verstappennel, és Marcus Ericsson a Sauberrel. Mindketten 303.3 km/órával hajtottak az egyenesben.
A Ferrarinál csak Kimi Räikkönennek voltak mért adatai, mivel Sebastian Vettelnél transzponder-problémák lépetek fel. Noha az olaszok futották meg a teszt leggyorsabb idejét, végsebességben közel 7 km/óra volt a hátrányuk a Mercedeshez képest.
Természetesen a sebességmérő berendezés adatai nem adnak egyértelmű választ a három motor közti különbségre, a leszorító erőre, az üzemanyag-mennyiségre és a motor beállításaira, amik ugyancsak befolyásolhatják a sebességet.
Jerez – 2015 – végsebességek
1. Felipe Massa (Williams-Mercedes) 307.6 km/óra
2. Nico Rosberg (Mercedes) 307.6 km/ óra
3. Pastor Maldonado (Lotus-Mercedes) 306.8 km/ óra
4. Max Verstappen (Toro Rosso-Renault) 303.3 km/ óra
5. Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 303.3 km/ óra
6. Kimi Raikkonen (Ferrari) 300.8 km/ óra
7. Daniil Kvyat (Red Bull-Renault) 294.2 km/ óra
8. Jenson Button (McLaren-Honda) 277.6 km/ óra