Ez a weboldal sütiket használ

We use cookies to personalise content and ads, provide community features and analyse our website traffic. We also share your website usage data with our social media, advertising and analytics partners, who may combine the data with other data you have provided to them or collected from other services you use.

Elengedhetetlen
Statisztikai és marketing

Már épül az “új” magyar versenykamion

Az új szabályok értelmében 100 kilogrammal könnyebbek lehetnek a versenykamionok, méghozzá az első tengelyen (3200KG). Ez a kozmányzás és a gumikopás szempontjából nagyon fontos, de a könnyítés nem azt jelenti, hogy lefaragnak 100 kilót a kamion elejéből, és már meg is van. Sőt!
 
Idén végre hazai pályán is bizonyíthatnak Kiss Norbiék, hiszen az ETRC sorozat Magyarországra látogat, az OXXO Team pedig gőzerővel dolgozik az új versenygépen.

Szinte teljesen át kell építeni emiatt a versenykamiont. A csapat versenymérnöke, Bakó Csaba számol be pár szóban, hogyan végzik a súlycsökkentést, és pár képpel mutatták be, hogyan is állnak jelenleg:

"A kamion könnyítését az alváz módosításával végezzük. Mivel könnyítünk az autón, oda kell figyelnünk, hogy az alváz merevsége lehetőleg a legkevésbé csökkenjen. A súlyozást igyekeztük a legalaposabban kiszámolni, még mielőtt a kamionba vágtunk volna, de a valódi mérésre csak a kamion teljes összeszerelésekor lesz mód, így addig nem derül ki, mennyire is volt eredményes a munkánk, mennyire sikerült megtartanunk a lehető legjobb súlyeloszlást."



"A végső választ pedig a teszteken kapjuk majd meg, a gumikopást és a kormányzást ott tudjuk kipróbálni. Ezen kívül ilyenkor van lehetőségünk – hiszen most van teljesen szétszedve a kamion – a tengelyek karbantartására, csapágyak cseréjére, illetve minden kötőelem, csavar és a beépített alkatrész cseréjére. Eddig a kamion tervezése és szétszerelése zajlott, most pedig kezdődik az “új” versenykamion építése."



forrás: gp-live.hu, oxxoracing.com