A motorgyártók maguk dönthetnek a 32 zseton felhasználásáról, ami a motor 48 százalékát érinti. Február 28-ig közölni kell az FIA-vel, mennyit “lőttek el”, hogy az alapján ki tudják kalkulálni, mennyit használhat fel a Honda a szezon során – legalábbis a jelenlegi szabályok értelmében, mivel a McLaren és a Honda még nem adta fel, ennél többet akar. A Renault-nak az Ilmor segít a fejlesztésekben, ami nem csak az idei motort érinti.
“Adott a lehetőség, hogy ne csak a következő versenyekre és a következő szezonra gondoljunk, hanem a következő szezonokra”- mondta Abiteboul az Autosportnak.
“Igaz, még két év van hátra a kapcsolatunkból, mielőtt remélhetőleg megújítjuk azt, és maximalizálni kell a pénzünk értékét a rendelkezésre álló zsetonok alapján. A döntés során a stratégiát is szem előtt kell tartani, ami azt jelenti, hogy a 2015-ös fejlesztést is, amire a szezon közben kerül sor”- mondta a Renault Sport F1 ügyvezetője.
Ezek szerint már sikerült annyit fejlődni, hogy a többi zsetont megtartsák 2016-ra. “Nyugodtnak kell maradnunk. Hiszem – és remélem, nem tévedek -, sikerült elég nagy lépést tenni a teljesítmény terén, hogy átvegyük és óvatosan felvázoljuk az opciókat a szezonközi motorfejlesztés számára és helyen cselekedjünk – nemcsak 2015-re, hanem 2016-ra is”- bizakodott. “Vannak opcióink. Látnunk kell, hogyan játszunk a forrásokkal, fejleszteni kell-e az idei motort, vagy átmentsünk egy kicsit a jövő évi szabályokra.”