Weboldalunk harmadik féltől származó sütiket (cookie) használ működése folyamán, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek. Részletek... Engedélyezem

Keveset láttunk a Mercedes erejéből

Állítja Aldo Costa, a Mercedes AMG tervezője. Az olasz szakembert egyáltalán nem lepte meg az, hogy nehézkesen indult a McLaren-Honda felkészülése, elég megnézni, min mentek keresztül a többiek egy évvel ezelőtt.
 
A Mercedes szorgalmasan rótta a köröket Jerezben, egyetlen nap sem végeztek az élen. Az egykörös villantást a Ferrari vállalta, a címvédő csapat a megbízhatóságra gyúrt rá. A W06 első pillantásra evolúciónak tűnhet, de Costa a lemezek alatt rejlő változásokra hívta fel a figyelmet.

“Az idei autó evolúciónak tűnhet, de igazából nagyon sok komponens más, amit kívülről nem lehet látni”- mondta Costa a La Gazzetta dello Sportnak. “Az első jelek minden szempontból nagyon pozitívak voltak Jerezben, az első teszten. Történt fejlődés 2014-hez képest, és hozza azt, amit vártunk. Ugyanakkor nem azért mentünk el Spanyolországba, hogy igazoljuk a teljesítményt, hanem azért, hogy a megbízhatóságot és az autó viselkedését vizsgáljuk.”

Tavaly voltak gondok a Mercedes megbízhatóságával, és hiába dominált a W05, bőven akadt tennivaló a téli szezonra.

“Még mindig dolgozunk. Nem vagyunk 100 százalékosan elégedettek, mert felbukkant pár probléma. Tehát úgy fogalmaznék, hogy a megbízhatóságunk egy nyitott fejezet, amin még javítani kell”- ismerte el a szakember.



Sokan a Ferrari fejlődéséről beszélnek, tippelnek arra vonatkozóan, mit tudhat a Red Bull. A Mercedes behúzott kézifékkel autózott, állítja a Williams. Costa nem tagadja, nagyon keveset mutattak be a potenciáljukból.

“Nagyon keveset, de szerintem ez nemcsak ránk, hanem a többi csapatra is igaz. Az első versenyen, Melbourne-ben fogjuk megérteni a tényleges helyzetet. És az is lehet, hogy még ott sem, és várni kell 4-5 nagydíjat.”

Az olasz lap kérdezni akart arra vonatkozóan, hogyan használják fel a motorfejlesztésre szánt zsetonokat, de a Mercedes sajtósa közbelépett. Costa csak annyit erősített meg, hogy Jerezben már az új egység volt bent a W06-ban. “Azt megerősíthetem, hogy az új, 2015-ös erőforrást használjuk, ami eltér az előzőtől.”

A fejlesztés nem áll le, a következő teszteken tovább fogják csiszolni a motort és a kasznit is. A tavaly látott dominancia és annak átemelése a 2015-ös szezonba nem csak a Mercedesen múlik.

“Jelentősen magasabbra tettük a lécet tavalyhoz képest. Ugyanakkor, ha beleveszünk minden egyedi tényezőt, akkor minden forgatókönyv lehetséges: akár az is, hogy számos autó fejlődik 1-1.5 másodpercet, és akkor a helyzet hasonlít 2014-hez.”

A Honda nehézségei nem lepték meg. “Nem meglepő, figyelembe véve azt, mi történt más csapatokkal 12 hónappal ezelőtt.”

forrás: GP-live.hu