Idén 18 autó lesz a rajtrácson, ami Lauda szerint elég egy jó bajnoksághoz. A probléma nem ebben rejlik, mondja az osztrák tanácsadó és menedzser. “Most intenzíven azon kell törni a fejünket, mi legyen 2017-től”- kezdte az okfejtést Lauda a Speedweeknek.
“Jelenleg a technika lehetővé teszi minden fiatal Formula 3-as vagy GP2-es versenyzőnek, hogy gyorsan felérjenek a csúcsra, mindezt anélkül, hogy sok kockázatot kellene vállalni. Korábban a fiatalok a teljesítmény, a leszorítóerő stb. miatt szinte összecsinálták magukat, és tudták, mi történhet, ha elszállnak 300-zal. Manapság szinte úgy vezetsz egy Forma-1-es autót, mint közútit”- nehezményezte.
Hangsúlyozta, “futurisztikus autót szeretnék, ami legalább öt éven keresztül remek benyomást kelt: 1200 lóerő, széles gumik, olyan aerodinamika, ami meredeken emelkedő teljesítményt és szűk csúcsot eredményez, ahol elválik az ocsú a búzától a vezetés terén. Egyszerűen olyan sportot kínálni, mint korábban. Újra gyorsabbnak és bonyolultabbnak kell lennie annak, hogy a Forma-1-ben vezetsz! Tudom, hogy ezzel nő a kockázat is.”
“A hibridnek maradnia kell, de a nagyobb teljesítményt gyorsan el lehet érni a nagyobb tank és átfolyási érték révén. Magasabbnak kell lennie a fordulatszámnak”- ecsetelte a bécsi. “Ahogy sok mást, engem is zavar a hiba, miszerint megfékezik az autókat. És az, hogy jogosítvány nélküli tinédzserek a Forma-1-ben vezethetnek! Ha ezt így folytatjuk, akkor még erősebb lesz az általános érdektelenség a Forma-1 iránt.”