Weboldalunk harmadik féltől származó sütiket (cookie) használ működése folyamán, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek. Részletek... Engedélyezem

Grosjean nyert Barcelonában 2015-02-23

A negyedi tesztnapon sok minden történt, miközben a McLaren spanyol versenyzőjét mentőhelikopterrel szállították kórházba. A nap leggyorsabb idejét Romain Grosjean autózta a Lotusszal szuper-lágyon, ám a Mercedes közepesen majdnem a britek előtt tudott végezni, nagyon erősnek tűnik a W06.
 
Végeredmény – Barcelona – 4. tesztnap
 
1. Romain Grosjean – 111 kör / 516 km Lotus 1.24.067s
2. Nico Rosberg – 131 kör / 610 km Mercedes 1.24.321s +0.254
3. Daniil Kvyat – 104 kör / 484 km Red Bull 1.24.941s +0.874
4. Felipe Nasr – 73 kör / 340 km Sauber 1.24.956s +0.889
5. Valtteri Bottas – 129 kör / 600 km Williams 1.25.345s +1.278
6. Carlos Sainz Jr – 89 kör / 410 km Toro Rosso 1.25.604s +1.537
7. Sebastian Vettel – 76 kör / 356 km Ferrari 1.26.312s +2.245
8. Nico Hulkenberg – 36 kör / 168 km Force India 1.26.591s +2.524
9. Fernando Alonso – 20 kör / 93 km McLaren 1.27.956s +3.889


Az előző tesztnaphoz képest melegebb és ideálisabb körülmények várták a mezőnyt a negyedik barcelonai tesztnapon. Az éjszaka nem esett az eső, így reggel száraz aszfaltcsíkon kezdhette meg a királykategória a napot.

Ennek ellenére a csapatok álmosan gurultak pályára és el kellett telnie 1-2 órának, mire aktívabb pilótákat láthattunk a katalán ringen. Szombaton Sebastian Vettel dobta el szinte azonnal a Ferrarit a hideg gumikon, addig most Nico Rosberg tette meg ugyanazt a Mercedesszel. A W06 nem szenvedett súlyos károkat és nem sokkal később a német pilóta folytatni tudta a munkáját.

A hivatalos ebédszünet előtt is meglengették a piros zászlót. Először úgy tűnt, hogy a McLaren-Honda csak félreállt a 4-es kanyarnál, de kiderült, hogy Fernando Alonso balesetet szenvedett, ami miatt az orvosi stábnak is oda kellett hajtania, akik 10 perc alatt szedték ki a gépből a versenyzőt. Sőt, nem sokkal később kórházba szállították egy mentőhelikopterrel. A hivatalos tájékoztatás szerint erre elővigyázatosságból volt szükség, mivel a G-erőt jelző rendszer piros fényt mutatott. A pletykák szerint a rendszer 15 G-erős becsapódást jelzett.

A protokoll szerint ilyenkor a versenyzőt automatikusan kórházba kell szállítani. Ez történt a spanyol világbajnokkal is.

A vizsgálatok pozitív eredménnyel szolgáltak és semmilyen sérülést nem mutattak ki. A CT ugyancsak pozitív képet mutatott. 2005 és 2006 bajnokát azonban megfigyelés céljából az éjszakára bent tartják a kórházban. A baleset körülményei nem ismertek, de az áramütést biztosan kizárhatjuk. Lehetséges, hogy Alonso egyszerűen rosszul lett a volán mögött. Ezt erősítheti megSebastian Vettel nyilatkozta is, aki közvetlen a McLaren mögött hajtott a baleset idején.



PIROS ZÁSZLÓK: Rosberg (kicsúszás), Alonso (baleset), Hülkenberg (motorprobléma), Sainz (baleset), Nasr (leállás)

Két órával a teszt vége előtt a McLaren megerősítette, hogy ma már nem gurul pályára, aminek Button örülhetett a legkevésbé. A brit eredetileg délután tesztelt volna az MP4-30-cal, miután tegnap egy inaktív napja volt az energia-visszanyerő rendszer problémája miatt. Ma azonban egy métert sem tehetett meg az autóval, mely összesen 20 kört teljesített. Összességében Jerezhez képest előrébb tudott lépni a csapat, de Barcelonában is rengeteg időt vesztettek, különösen az első, a harmadik és a negyedik napon.

A Ferrarinál jóval olajozottabban mentek a dolgok, de Vettel ezúttal nem keltett nagy feltűnést az SF15-T volánja mögött. Az olaszok már a nap elején elmondták, hogy nem a sebességre fognak koncentrálni. A legendás istálló nem lehet túlzottan elégedett a megtett kilométerekkel. Ezúttal a vártnál több időt töltöttek el a bokszban.

A rivális Mercedes Rosberg kicsúszását leszámítva produktív napot zárt. A németek elsősorban a stabilitásra koncentráltak. A mérnökök többször is frissítettek valamit a W06-on, ami sok beállítással kapcsolatos munkát jelentett számukra. Az már nem is jelent meglepetést, hogy ezúttal is 100 kör felett teljesítettek. Ez volt az első olyan nap, amikor a W06 megmutatott valamit az erejéből. Közepes keveréken Rosberg kicsivel több mint 0,2 másodperccel maradt el a Lotus idejétől, mely szuper-lágyon és egy időmérős szimuláció során futotta meg a nap legjobb körét. A Pirelli elmondása szerint a közepes keverék 1,5-2 másodperccel lassabb a szuper-lágynál. Természetesen továbbra sem ismerjük az üzemanyag-szinteket, de valószínűleg a Mercedes valóban ott van az élen.



Megtett kilométerek a 4. napon – motorgyártók

Mercedes 1894

Renault 893

Ferrari 693

Honda 93

Összesen a négy nap alatt

Mercedes 7006

Renault 3854

Ferrari 3086

Honda 577

A Red Bull hasonló napot fejezett be, mint tegnap. Ezúttal is megvolt a „bikáknak” a 100 kör, ami bizakodásra adhat okot a Renault egysége miatt, de még mindig sok dolguk van a csomaggal, hogy az RB11 ott legyen a bajnoki címért folytatott harcban.

A Williams a Mercedeshez hasonlóan odalépett a kilométereknek, és Valtteri Bottas több mint 120 alkalommal hajtott körbe a katalán versenypályán. A napot az 5. legjobb idővel fejezték be, de nem a sebességre koncentráltak.

Megtett körszámok a 4. napon – motorgyártók

Mercedes 407

Renault 192

Ferrari 149

Honda 20

Ezzel szemben a Sauber igen, mely egy nagyon nagy hajrát futott, hiszen a technikai gondjuk miatt sok órát vesztegeltek a bokszban, de végül Felipe Nasr-nak sikerült 70 kör fölé mennie. Igaz, az utolsó percek előtt megállt a C34.

Megtett kilométerek – csapatok

Mercedes 2076

RedBull 1945

ToroRosso 1908

Williams 1778

Lotus 1680

Ferrari 1605

A McLaren mellett a nap másik nagy vesztese a Force India volt, ami egy motorprobléma miatt csak 36 kört teljesített. Nicolas Hülkenberg nem volt boldog emiatt, de a csapat nagyon bizakodó az új autó miatt, noha azt csak a következő héten fogják tesztelni.

forrás: GP-live.hu