A kategóriában évek óta arra törekednek az illetékesek, hogy csökkentsék a költségeket. Ezzel szemben szezonról szezonra egyre többe kerül az F1, és ez 2014-re egy olyan szintet ért el, ami a Caterham és a Marussia csődjét jelentette. Mindemellett más csapatok is bajba kerültek: Force India, Sauber…
A Stratégiai Munkacsoport az elmúlt héten zöld utat adott annak a tervezetnek, hogy megvizsgálják annak a lehetőségét, hogy 2017-től 1000 lóerő fölé menjenek a motorok, ami jelen állás szerint legalább plusz 200 lóerőt jelentene.
A V6-os generációban nagy a potenciál, melyek akár 1600 lóerő fölött is képesek lennének leadni, de ez több okból sem lehetséges. A plusz 200 lóerő azonban elérhető az üzemanyag-áramlás sebességének és a fogyasztás növelésével.
A Renault azonban aggasztja a kérdés, amiről Cyril Abiteboul ügyvezető igazgató beszélt a brit Autosport kérdésére. A francia gyártó szakembere szerint ennek a változtatásnak komoly pénzügyi hátulütői lehetnek.
„Személy szerint imádnám, ha mindez megvalósulna, de látni akarom, hogy ki fogja ezt megfizetni. A kis csapatok és a független istállók nem hajlandóak megfizetni az új motor árát. Ezzel szemben pedig plusz 200 lóerő leadásáról hallok, vagy valami hasonlóról.”
„Szeretném, ha a jelenlegi autók és versenyzők egy 1000 lóerős Forma-1-ben vennének részt, de nincs könnyű út a megvalósítás felé és olcsó módja sem a jelenlegi szabályozás mellett.”
A Renault szerint mindfajta változtatás drasztikusan hathat a költségekre, kezdve az akkumulátorok és az elektromos motorok átméretezésével, miközben az egész erőforrást újra kellene tervezniük.
A csapatok folytatják az ezzel kapcsolatos megbeszéléseket, és még ebben a hónapban jóváhagyhatják a 2017-től érvénybe lépő új motorszabályokat. Ez a február 18-án lehet esedékes a következő bizottsági ülésen.