A mezőny Jerezben kezdte meg a téli teszteket. Nem sokkal, hogy az új autók pályára gurultak, egyértelművé vált, hogy a Pirelli 2015-ös abroncsaival és a frissített motorokkal egy lényegesen gyorsabb Forma-1-et kaphatunk a tavalyi szezonhoz képest. Ami szintén jó hírt jelenthet, hogy az erőforrások körülbelül 30%-kal lettek hangosabbak a tavalyi verzióknál.
Az elmúlt héthez hasonlóan a csapatok Barcelonában tesztelnek csütörtök és vasárnap között, majd egy rövidebb otthonlétet követően Ausztrália felé veszik az irányt, hiszen két hét múlva már Melbourne-ben van jelenése a száguldó cirkusznak az idei év első versenyhétvégéjén.
A McLaren szerdán bejelentette, hogy Fernando Alonso az múltheti sérülése miatt nem fog tesztelni a héten. Egyelőre annyit tudni, hogy Jenson Button kezd és valamikor Kevin Magnussen is megtehet pár kilométert az MP4-30-cal.
A Mercedesnél a kilencedik tesztnapon Lewis Hamilton kap lehetőséget, akinek az egészségügyi állapota nem volt 100%-os az első barcelonai kollektív körözgetésen. Ugyanezt Nico Rosberg is elmondhatta magáról a nyakfájdalmai miatt.
A Williams új hátsó szárnnyal és padlólemezzel készül az FW37 számára, de az oldaldoboz terelői is megváltoznak. A Mercedes AMG az első és hátsó szárnyát cseréli le, de a W06 első felfüggesztése is kap pár változtatást.
A Red Bull és a Toro Rosso is felrakja az új orrkúpot, ami rövidebb az eddig látottaknál, de ehhez először teljesíteni kell velük a töréstesztet. A Ferrari megtartja a hosszú orrkúpot a szezon elejéig.
A Red Bullnál nem meglepő módon Daniil Kvyat fogja vezetni az autót az első két napon, és a nagyobb tapasztalattal rendelkező Daniel Ricciardo teszteli a fontosabb frissítéseket az RB11-en a hétvégén.
A Ferrarinál váltott lesz a sorrend, így Kimi Räikkönen ma és szombaton vezeti az SF15-T-t. A rajongók már nagyon kíváncsiak arra, hogy vajon mire képes az új Ferrari, melynek a teljesítménye eddig messze biztatóbb volt, mint tavaly az F14-T.
A Force India 15 perc hírnévhez juthat, mivel ez lesz az első alkalom, hogy a nemrég bemutatott VJM08-cal tesztelni fognak. Az indiai gárdára rengeteg munka vár, hiszen még nem tesztelhettek az új autójukkal, addig a többiek már két teszten is részt vettek.
A Toro Rossót szintén érdemes lesz figyelni, hiszen eddig egy átmeneti autóval gyűjtötték a kilométereket, mely az utolsó tesztre aerodinamikailag is teljesen átalakul. A faenzai istálló elmondása szerint most kiderülhet, hogy mennyire gyors az új gépük, mely megkapja a 2015-ös “köntöst” Ausztrália előtt.
A versenyzők reggel 9 órától kora estig lehetnek kint a pályán. 13 és 14 óra között a hivatalos ebédszünet ideje alatt egy autó sem lehet kint az aszfaltcsíkon. A tesztet 18 órakor intik le hivatalosan.