A Honda egyelőre csak a McLarennel társult az F1-ben, a Renault a Red Bull és a Toro Rosso autóit látja el, míg a Ferrari a Saubernek szállít a két gyári gépen kívül. A Mercedesnél úgy vélik, a sok ügyfél kifejezetten hasznos – és nem csak az anyagiak miatt. “Nagyobb a futásteljesítmény, mert pontosan ugyanazt a hardvert futtatjuk”- idézte Cowellt az Autosport.
“Így több adatra teszünk szert a Melbourne-ig tartó út során; azon út során, amiben meghatározzuk a specifikációt, amit homologizálni akarunk, és a zsetonok számát, amit elhasználunk. Habár az adatok olykor rémisztőek, szuperértékesek abból a szempontból, hogy mit kellene betenni és mennyire keményen kellene üzemeltetned, amikor versenyzel. Szóval ez nagy előny számunkra”- mondta a Mercedes HPP embere.
Azt is elmondta, az ügyfelek másik előnye, hogy gyakran náluk tapasztalnak először olyan problémákat, melyek eddig lappangtak, és segítségükkel elkerülhetik őket a gyári alakulatnál.
“A tanulási aspektus része, hogy gyakran látunk lappangó problémákat az ügyfelek esetében, még a gyári istállót megelőzően. Ezek az alkalmi nehézségek az ügyfelek esetében bukkannak fel, és azt jelenti, azelőtt meg tudjuk oldani őket, hogy bárki másra hatással lennének”- mondta a szakember.