Weboldalunk harmadik féltől származó sütiket (cookie) használ működése folyamán, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek. Részletek... Engedélyezem

A Renault motorja volt a leghangosabb Jerezben

Nem lettek hangosabbak az idei fejlesztésű V6-os turbómotorok, de az egyértelmű, hogy jobban szólnak, szebb lett a hangszín. A Marca munkatársa mérőműszerrel is megvizsgálta a kérdést, utánajárt, történt-e előrelépés.
 
A Mercedesnél is megoszlott az álláspont arra vonatkozóan, hogy a motorok hangosabbak-e vagy sem tavalyhoz képest. A GP-Live.hu 84 decibelt mért a Honda garázsa előtt, amikor beindították az egységet, míg Marco Canseco, a spanyol Marca munkatársa a pálya mellől végzett vizsgálatot ugyanazon a helyen, ahol tavaly is állt. A műszer egy éve 102 decibeles csúcsot mért, amit Alonso Ferrarija teljesített.

Azt írja, az autók ugyan nem lettek hangosabbak – egyetlen motor sem múlta felül a tavalyi értéket -, de más a hangszín, ez egyértelmű, ilyen téren történt előrelépés. Szerdán végezte el a vizsgálatot, akkor senki sem “emelte a tétet” a 102 decibelhez képest, de a motorok most már sokkal inkább úgy szólnak, mint a tisztességes versenymotorok. Füldugó továbbra sem kell, a fájdalomküszöb 120 decibelnél van.

A leghangosabbak a Renault motorjai voltak a Red Bull és a Toro Rosso hátuljában: 100 decibelt értek el. A Mercedes egységei 3 decibellel voltak halkabbak, a Ferrari motorjai 96 decibellel szóltak. A Honda V6-os hibridje a leghalkabb, ami annak is betudható, hogy nem használták ki az egység teljes erejét, így 93 decibelt mért a műszer.


forrás: GP-live.hu